متن دلخواه شما
سینمای ایران
شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 20:9 | بازدید : 1652 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

 

محمدرضا گلزار كجاست؟

10 سال پيش در چنين روزهايي شايعه‌اي در محافل سينمايي دهان به دهان نقل مي‌شد؛ داستان گيتاريست گروه آرين كه با حمايت يك سوپر‌استار ، تجربه سينمايي خود را مي‌خواست آغاز كند.

 

 

از تهيه‌كنندگاني مي‌گفتند كه از شرط‌گذاري سوپراستار معروف براي دادن نقش اول به گيتاريست جوان آرين عصباني بودند و حتي قراردادشان را لغو كرده بودند اما سماجت آن سوپراستار جواب داد و آن گيتاريست جوان و خوش‌قيافه راهي سينما شد؛

اتفاقي كه سينماي تجاري ايران هرگز از آن متضرر نشد. در بهمن سال 81 تماشاگران اولين بار او را در فيلم "شام آخر" فريدون جيراني ديدند.

 

به گزارش ايسنا "كافه سينما" به نقل از روزنامه "هفت صبح" بر مقدمه مطلبي با عنوان "محمدرضا گلزار كجاست؟" افزوده است:

 

در مقابل هانيه توسلي و كتايون رياحي. نامش محمدرضا گلزار بود، با چهره‌اي معصوم كه بلافاصله همراهي تماشاگر را به دست مي‌آورد و بياني متوسط...او جاي خالي سوپر‌استار مرد در سينماي تماشاگرپسند را به سرعت پر كرد؛ كاري كه هيچ‌كس حتي بازيگران ماهرتر و قدرتري مثل فروتن ،عرب‌نيا و رادان نتوانستند انجام دهند. در يك دهه‌اي كه متعاقب شام آخر آمد، نام گلزار همواره مترادف اقبال تماشاگران و موفقيت فيلم در گيشه بود. او يك تنه ميلياردها تومان سود براي سينماي ايران درآمد داشت و البته دستمزدهاي نجومي خودش هم شهره آفاق شده بود؛ مثل (مبلغي) كه براي يك هفته كار در "دموكراسي در روز روشن" گرفت يا دستمزد نجومي‌اش براي بازي در سريال "ساخت ايران". مهندس و گيتاريست سابق‌، بچه محله انديشه عباس‌آباد ،در اين يك دهه، جزيره اطمينان درياي متلاطم سينماي ما بود. جلوتر از مهناز افشار و امين حيايي و الناز شاكردوست.

 

او به ندرت نقش‌آفريني متمايزي انجام داد (به جز بوتيك). به لحاظ هنري برخلاف رادان و فروتن و حامد بهداد و شهاب حسيني كوچكترين جاه‌‌طلبي سينمايي‌اي نداشت. مهناز افشار از يك همبازي مناسب گلزار تا سطح بهترين بازيگران زن سينماي ايران پيش رفت اما گلزار در همان دايره قديم چرخ مي‌زد. شايد تن‌آسا بود...شايد هم سينما دغدغه اصلي‌اش نبود...شايد هم اين تله تهيه‌كننده‌ها بود تا گلزار آن شمايل مردم‌پسند معمول را رها نكند. هرچه بود تماشاگران دوستش داشتند حتي به قيمت اينكه بسياري او را نماد احياي سينماي فارسي مي‌دانستند.

 

اما شايد دوره او هم تمام شده باشد. پس از شكست پروژه سريال شبكه خانگي ساخت ايران ،آخرين فيلم او "تو و من" با يك فروش حقيرانه آخرين نفس‌هايش را در سينماهاي تهران مي‌كشد. با فروش روزانه كمتر از كمدي جنگي ضد گلوله. با فروشي معادل يك دوازدهم كلاه قرمزي در هر روز؛ آن هم در فيلمي كه سازندگانش در همه زمينه‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند.

 

از ميكس الناز شاكردوست و بهنوش بختياري گرفته تا غمزه‌هاي گل درشت و كرشمه‌هاي پر آب و تاب و البته فاميل بازي درجه يك ! دوران گلزار تمام شده است؟ پس از يك دهه؟ بازيگر 37 ساله سينماي ما در سني كه همه ستارگان بزرگ تازه قدرت نمايي اصلي‌شان شروع مي‌شود به حاشيه سينما خواهد رفت؟ راستي گلزار الان كجاست؟

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 20:3 | بازدید : 300 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

عکس های فیلم تلفن همراه رییس جمهور

 

عکس های فیلم تلفن همراه رییس جمهور

 

عکس های فیلم تلفن همراه رییس جمهور

عکس های فیلم تلفن همراه رییس جمهور

عکس های فیلم تلفن همراه رییس جمهور


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 20:1 | بازدید : 326 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

آقای الفروایت فیلم : «پوریا پورسرخ» با ابراز خشنودی از حضور در فیلم آقای الف گفت: با بازی در این فیلم توانستم با قضیه مرگ کنار بیایم و به نظرم اگر این فیلم روی یک نفر هم اثر بگذارد ما برده‌ایم.

 

 

به گزارش روایت فیلم به نقل از  خبرگزاری فارس، نشست خبری فیلم  سه‌بعدی «آقای الف» با حضور علی عطشانی کارگردان، پوریا پورسرخ بازیگر، بابک محقق مسئول سه‌بعدی، تهیه‌کننده سعید شریفی‌کیا، تدوین شاهین یارمحمدی، مجری شهیدی‌فر، محمد فضیله فیلم‌بردار در سالن کنفرانس همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

بنابر این گزارش، در ابتدای این نشست عطشانی در پاسخ به سئوال شهیدی‌فر مبنی بر اینکه چرا فیلم سه‌بعدی ساختید گفت:  اصولاً اولین کارها سخت هستند و با کمبودهایی مواجه می‌شوند؛ در فیلم «شش نفر زیر باران» نیز چند سکانس به صورت کلیدی کار شد و همیشه به این فکر بودیک که وارد این مقوله شویم.

در ادامه بحث عطشانی درباره اینکه آیا از نمایش راضی بوده است یا خیر اظهار داشت: ما در نمایش فیلم با قطعی تصویر در ۱۰ دقیقه نخست روبرو بودیم این قطهی هیچ ربطی به فیلم نداشت و دستگاه فن سینما سوخت.

وی در ادامه افزود: ما فیلم می‌سازیم تا مخاطب ببیند و راضی باشد اما من هنوز از رضایت و عدم رضایت تماشاگران چیزی دستگیرم نشده اما به نظرم می‌رسد که همه راضی بودند.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ پوریا پورسرخ در مورد اولین تجربه حضورش در فیلم سه‌بعدی گفت: باید تشکر کنم چرا که ساخت چنین فیلمی کار سختی بود و چنین کارهایی بیشتر با حمایت‌های دولت ساخته می‌شود. پروداکشن‌ها قابل تحسین هستند ما بیشتر دلی کار کردیم و کمتر به دستمزد کار فکر می‌کردیم. در مورد بازیگری نیز باید بگویم تفاوت معناداری بین بازی در این فیلم سه‌بعدی با سایر فیلم‌ها وجود نداشت و تنها مدت زمانی که ما باید راکورد خود را جلوی دوربین حفظ می‌کردیم بیشتر بود و این کار را کمی سخت می‌کرد.

پورسرخ در ادامه صحبت خود ضمن اظهار خشنودی از حضور در این فیلم بیان داشت: این اتفاقی بود که تنها بین من و خدا بود و با وجودی که الان در شرایط مناسبی قرار ندارم اما در اینجا حضور پیدا کردم و از سازندگان این فیلم تشکر می‌کنم.

این بازیگر سینما اظهار داشت: من همواره از شب می‌ترسیدم و از اینکه شب در بهشت‌زهرا(س) باشم نیز ترس داشتم. اما با بازی در این فیلم دیگر از مرگ و شبهای بهشت‌زهرا نمی‌ترسیدم با قضیه مرگ کنار آمدم به نظرم اگر این فیلم بتواند روی یک نفر هم تأثیر بگذارد ما برده‌ایم و روی من یکی تأثیر گذاشته است.

در ادامه برنامه شریفی‌کیا درباره نمایش فیلم اظهار داشت: ما قصد نداریم این فیلم سه‌بعدی را به صورت دوبعدی اکران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا به سراغ تهیه فیلم سه‌بعدی رفتیدگفت: در ساخت این فیلم‌نامه یا هیچ فیلم‌نامه دیگر الزامی وجود ندارد ما بایستی ساخت این نوع فیلم را تجربه می‌کردیم و قرعه این کار به نام ما افتاد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی آقای الف اظهار داشت: در این فیلم با سایر فیلم‌ها اختلاف ۳۰ درصدی وجود دارد و تمام مسئولیت‌های سه‌بعدی فیلم از صفر تا ۱۰۰ بر عهده بابک محقق بود.

به گزارش فارس، بابک محقق در ادامه سخنان اظهار داشت: ما سال ۸۵ اولین دستگاه ساخت فیلم سه‌بعدی را ساختیم و توانستیم زمان هر پلان را از یک تا یک‌ساعت و نیم به ۵ تا ۶ دقیقه کاهش دهیم و تنها بحث جابجایی دستگاه به دلیل بزرگ بودن آن کمی مشکل‌ساز شد.

وی در پایان گفت: من ۶ سال منتظر چنین لحظه‌ای بودم و از اینکه کسی جرأت برای تهیه این فیلم ورود پیدا کرد بسیار خوشحالم و هنگام تماشای فیلم فقط لذت بردم.

محمد فضیله نیز گفت: فیلمبرداری این فیلم از کارهایی است که آدم دلش برایش تنگ می‌شود.

یارمحمدی تدوین‌گر این فیلم نیز در ادامه سخنان عوامل اظهار داشت: تدوین این فیلم سه‌بعدی بسیار متفاوت بود و زمانی که راش‌ها به دستم رسید با دنیای متفاوتی روبرو شدم و همیشه صداها را در دو کانال می‌بینیم اما این بار تصویر در دو کانال دیده می‌شد و با وجود اینکه حجم و تدوین این کار طول کشید اما کار راضی‌کننده بود.

وی در پایان گفت: قواعد تدوین این فیلم سه‌بعدی متفاوت بود و باید با احتیاط زیادی کار می‌کردیم تا چشم مخاطب اذیت نشود.

عطشانی در ادامه این جلسه پرسخ و پاسخ عطشانی در پاسخ به این سئوال که چرا بیشتر توجه سازندگان فیلم به مسائل تکنیکی بوده و کمتر به فیلم‌نامه توجه داشتند گفت: ما باید برای ساخت این فیلم سه‌بعدی یا از پروداکشن چشم‌پوشی می‌کردیم یا فیلم‌نامه‌ای با ویژگی‌هایی آقای الف را در نظر می‌گرفتیم در هر صورت من علاقه‌مند به ساخت فیلم با موضوع مرگ هستم و از خداوند به خاطر موفق شدن در ساخت این فیلم سپاسگزارم.

کارگردان فیلم آقای الف در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به داستان فیلم شما چه میزان هزینه برای رفتن خبر فیلمتان در صفحه اول یکی از نشریات صرف کردید گفت: برداشت شما از فیلم اشتباه بوده و من هیچ وقت چنین منظوری نداشتم بلکه این یک روال معمول است که مثلاً وقتی یکی از رسانه‌ها با ما ارتباط دارد ما عکس‌ها یا خبرهای فیلممان را در اختیار آنها قرار دهیم و بعد از آنها بپرسیم که آیا همان عکس و خبر کار می‌شود یا خیر.



:: برچسب‌ها: س مثل سینما , سیما , سینما , سینمای ایران , علی داودی راد , داودی راد , فیلم , فیلم های سینمایی , فیلم های سینما , فیلم های اکران نشده , فیلم اقای الف , فیلم ملکه , اقای الف , فیلم های سینمایی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 19:39 | بازدید : 314 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

 

«ملکه» در سینما سپیده نقد و بررسی می‌شود

چهل و چهارمین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب اسلامی روز سی‌ام اردیبهشت با موضوع نقد و نمایش فیلم سینمایی «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در سینما سپیده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نشست که در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود، محمدعلی باشه آهنگر، کارگردان، حمیدرضا آذرنگ، بازیگر، سعید قطبی زاده، کارشناس- مجری و طهماسب صلح جو، منتقد به بررسی این اثر سینمایی می پردازند.

ملکه پنجمین اثر بلند سینمایی باشه آهنگر است که برنده چهار سیمرغ بلورین و کاندیدای سیمرغ در 14 بخش سی امین جشنواره فیلم فجر شده است. حمیدرضا آذرنگ برای بازی در این فیلم کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگری از جشنواره فیلم فجر شد.

فیلم ملکه در دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت نیز در سه بخش به عنوان برترین فیلم مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین این فیلم در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم قبرس نیز مورد تقدیر قرار گرفت و توانست‌ برنده جایزه ویژه هیئت داوران دانشجویان شود.

فیلم سینمایی«ملکه»، روایت دیده‌بانی در پالایشگاه نفت آبادان است که با نگاهی خاص به موضوع جنگ و وقایع آن می‌پردازد. در این اثر بلند سینمایی میلاد کی مرام، حمیدرضا آذرنگ، مهدی سلطانی، حسین باشه آهنگر و مصطفی زمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش و نقد فیلم ملکه دوشنبه 30 اردیبهشت ساعت 16 در  سینما سپیده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

 



:: برچسب‌ها: س مثل سینما , سیما , سینما , سینمای ایران , علی داودی راد , داودی راد , فیلم , فیلم های سینمایی , فیلم های سینما , فیلم های اکران نشده , اصغر فرهادی , فیلم اصغر فرهادی , فیلم جدید اصغر فرهادی , فیلم اقای الف , اقای الف , فیلم ملکه , فیلم های سینمایی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب