متن دلخواه شما
سینمای ایران
سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 9:37 | بازدید : 479 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

 

آمار فروش فیلمها در تهران و شهرستانها تا9 فروردین
«قاعده تصادف» و «رژیم طلایی» در انتهای جدول فروش
بانی فیلم آنلاین:در حالی که فیلم مسعود ده نمکی با پیشتازی تمام عیاری صدر جدول فروش تهران وشهرستانها را از آن خود کرده است،فیلمهای رضا سبحانی و بهنام بهزادی پایین ترین میزان فروش را در میان آثار روی پرده دارند.

به گزارش «بانی فیلم»، «رسوایی»که تاکنون در کل کشور بیش از یک میلیارد تومان فروخته است،طی 17 روز نمایش و با احتساب فروش 87 میلیونی دیروز،در پایتخت به فروشی 667 میلیونی رسیده است.

در رده دوم جدول نیز انیمیشن«تهران 1500»با 396 میلیون فروش در تهران –که 58 میلیون آن مربوط به دیروز است-،با احتساب رقم فروش شهرستانها 620 میلیون فروخته است.

«حوض نقاشی»نیز که دیروز در تهران 40 میلیون فروش داشت،تاکنون در پایتخت 366 میلیون فروخته است.

اما در انتهای جدول فیلم رضا سبحانی«رژیم طلایی» تاکنون 162 میلیون در تهران وشهرستانها فروش داشته است و فیلم «قاعده تصادف» بهنام بهزادی نیز با فروش 10 میلیونی دیروز درتهران 53 میلیون و در کل 110 میلیون فروش داشته است.



:: برچسب‌ها: «قاعده تصادف» و «رژیم طلایی» در انتهای جدول فروش , س مثل سینما , قاعده تصادف , رژیم طلایی ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 9:36 | بازدید : 393 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

تسنیم : در جلسه روز گذشته سینماگران از میان 15 فیلم کاندیدای اکران، 5 فیلم سینمایی برای نمایش در نوروز 92 رأی بیشتری داشتند.  

غلامرضا فرجی گفت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور مرتضی شایسته، محمدرضا فرجی، مهدی عظیمی میرآبادی، محمد قاصد اشرفی، علی میرزایی، نماینده‌ای از کمیسیون فرهنگی مجلس و یکی از اعضای شورای صنفی در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
مدیر پخش حوزه هنری در تشریح جلسه دیروز افزود: در این جلسه حدود 15 فیلم کاندیدای اکران نمایش در ایام عید نوروز 92 بوده است که تنها قرارداد  5 فیلم با گروه‌های سینمایی بسته می شود که درمورد آنها نظراتی اعلام شد. پس از بررسی فیلم‌ها توسط سینماگران، باید این فیلم‌ها در جلسه شورای صنفی نمایش مورد ارزیابی قرار بگیرد و پس از اعلام نظرات کارشناسی شورا قرارداد فیلم‌ها با سینماهای اکران کننده بسته شود.
 
فرجی با اعلام این خبر که نمایش فیلم سینمایی «حوض نقاشی» با گروه سینمایی آزادی قطعی شده است، اظهار کرد: هیچ فیلمی تا به امروز با سینماهای خود قرارداد نبسته است که «حوض نقاشی» روز شنبه قرارداد خود را خواهد بست.
 
حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش نیز در این خصوص اعلام کرد که شورای صنفی نمایش در جلسه فوق العاده که عصر امروز پنج شنبه با حضور اعضا برگزار می‌کند درباره فیلم‌های پیشنهادی  نظرات کارشناسی خود را اعلام  خواهد کرد.
 
تا به اینجای کار با توجه به توافقات انجام شده قرار است 5 فیلم «حوض نقاشی» در گروه آزادی، «رسوایی» در گروه آفریقا، «رژیم طلایی» در گروه عصر جدید، «تهران 1500» در گروه استقلال و «قاعده تصادف» در گروه قدس روی پرده سینما بروند.
 



:: برچسب‌ها: فیلم‌های سینمایی نوروز 92 ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 18:47 | بازدید : 379 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

کارگردان انیمیشن بلند «تهران 1500» از عدم تمایل خود برای ساخت بخش دوم این کار خبر داد.

 کارگردان فیلم سینمایی «تهران 1500» در گفت و گو با سینماپرس در مورد اکران این انیمیشن اظهار کرد: برای ساخت قسمت دوم از «تهران 1500» نیاز به بودجه داریم و باید بازخوردهای بخش اول بررسی شود تا متوجه شویم بودجه فیلم قابل بازگشت هست یا خیر و سپس شروع به ساخت کنیم. هر چند که من خیلی تمایل به ساخت دومین قسمت آن ندارم و ترجیح می دهم که داستان دیگری کار کنم.

این انیمیشن مجوز پخش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است و قرار است توسط موسسه فیلمیران در آذر ماه امسال اکران شود. اگر در آذر ماه موفق به اکران «تهران 1500» نشدیم مطمئن آن را در نوروز 92 اکران می کنیم.

وی درباره اکران بین المللی «تهران 1500» خاطرنشان کرد: این انیمیشن داستانی ایرانی دارد و مناسب برای اکران در کشورهای خارجی نیست مگر اینکه در کشورهای عربی اکران شود اما مهم برای ما اکران این انیمیشن در ایران و رضایت مخاطبان است زیرا این فیلم برای کسب درآمد ساخته نشده است و اگر ما قصد کاسبی داشتیم با همین کارهای کوچکی که در طول سال می سازیم درآمدی 5 برابر «تهران 1500» کسب می کردیم و در مدت 4 سال چند میلیارد صرف ساخت این انیمیشن نمی کردیم.

عظیمی تاکید کرد: اگر انیمیشن «تهران 1500» در اکران موفق باشد ممکن است هیچ گاه فیلم سینمایی رئال نسازم و همواره مشغول ساخت انیمیشن باشم.



:: برچسب‌ها: فیلم تهران 1500 ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 18:44 | بازدید : 334 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/1500/22299.jpgکارگردان: بهرام عظيمي

بازيگران: هديه تهراني، بهرام رادان، مهران مديري، گوهر خيرانديش، مهتاب نصيرپور، حبيب رضايي، حسام نواب صفوي و مرحوم محسن رسول‌اف، تهيه‌كننده: مؤسسه نسل انديشه، عبدالحسين ابولحسني

- حاشيه های فیلم (کافه سینما):

- بهرام عظيمي را بيشتر با انيميشن هايي كه براي راهنمايي رانندگي ساخته مي شناسيم

- چند سال پيش تصميم گرفت يك انيميشن بلند سينمايي با حضور ستارگان سينما بسازد.

- كاركترهاي كارتوني ستاره هاي سينماي ايران در اين فيلم ساخته شده

- به تهیه كنندگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران ساخته شده

- اين نخستین فیلم تمام انیمیشن ایرانی است كه درآن بازیگران زنده تبدیل به كاراكتر انیمیشن شده‌اند و به جای خودشان هم صحبت می‌كنند.

- نقطه آغاز این پروژه درست به 3 سال پیش در چنین روزهایی برمی‌گردد كه بهرام عظیمی به‌عنوان مدیر خانه انیمیشن در سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران مشغول به كار شد. او در همان زمان برای نخستین بار ایده ساخت یك فیلم یا سریال بلند انیمیشن با حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون را با مدیران این سازمان مطرح كرد كه بسیار مورد توجه قرار گرفت و به‌عنوان نخستین گام، طرح ساخت برنامه «صندلی داغ» به‌صورت انیمیشن، در قالب طنز و در قسمت‌های 6-5 دقیقه‌ای را به روابط عمومی این سازمان داد كه در دست تصویب قرار گرفت.حتی احمد نجفی(مجری برنامه) هم پذیرفته بود كه كاراكتر او به‌صورت انیمیشن ساخته شود و خودش هم به جای خودش دوبله كند. اما مشكل، مهمانان برنامه بودند كه طیف مختلفی از سیاستمداران همچون وزرا، نمایندگان مجلس و چهره‌های معروف هنری و ورزشی را شامل می‌شدند چون قرار بود از تصویر آنها كاراكتر انیمیشنی ساخته شود و یك دوبلور هم به جایشان صحبت كند. هدف، شوخی با این مهمانان با توجه به حوزه كاری آنها بود ولی شاید فقط10درصد افراد ظرفیت چنین شوخی‌هایی را داشتند و بقیه ممكن بود فكر كنند مسخره می‌شوند، بنابراین كار به نتیجه نرسید.(همشهري)

- با حضور مدیران فعلی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری، فكر ساخت انیمیشن بلندی درباره آینده تهران در سال 1500 با استفاده از بازیگران سرشناس جدی‌تر شد اما به‌دلیل هزینه سنگین قرار شد بخش خصوصی هم تا 40 درصد در تهیه این كار مشاركت كند. نهایتاً قرارداد ساخت تهران 1500 در تاریخ 24 مهر 87 امضا و كار به‌صورت رسمی آغاز شد.

- فیلمنامه كه آذر 87 كامل شد با توجه به سلیقه، خصوصیات اخلاقی و رفتاری مردم ایران و همچنین توقعات آنها از سینما نوشته شده بود. بنابراین انواع بحث‌های اجتماعی، شوخی‌های روزمره، تكیه‌كلام و... در آن وجود دارد. البته قرار بود ضمن حفظ ساختار طنز داستان، مواردی هم از جمله فضای شهری، اخلاق اجتماعی و مسائل شهروندی درآن در نظر گرفته شود.

- فیلمنامه اصلی در حقیقت استوری‌بورد و شامل 2هزار تصویر است كه توسط مانی وطن دوست طراحی می‌شود. اما تمام طراحی‌های این كار از سوزن تا آسمان‌خراش!‌ توسط حمید بهرامی انجام شده كه تخصصش در زمینه‌های انیمیشن، كاریكاتور و طراحی است.ضمن اينكه پيمان معادي هم به عنوان مشاور فيلمنامه اين فيلم همكاري داشته.(همشهري)

- با تلاش بیش از ۲۵۰ نفر از هنرمندان کشور در تخصص های مختلف، ساخت انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» به کارگردانی «بهرام عظیمی» پس از چهار سال بالاخره به پایان رسید.و ستاره هاي اين فيلم به جاي كاركترهاي كارتوني شان صحبت كردند

- مهران مديري در اين فيلم نقش يك پيرمرد 150 ساله را بازي مي كند در آستانه مرگ از نوه‌اش (هدیه تهرانی) ـ که در کره‌ی ماه درس می‌خواند ـ می‌خواهد به زمین برگردد و اوّل ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی براین‌که او در دهه‌ی 1360 در نمایش‌های سیاه‌بازی حضور داشته است. اکبر این گواهی را می‌خواهد برای این‌که آرزویش این است که در قطعه‌ی هنرمندان به‌ خاک سپرده شود. نوه او با ورود به ايران گرفتار دردسرهاي شهر تهران در چند دهه بعد مي‌شود و يك راننده تاكسي جوان (بهرام رادان) هم سخت گرفتار عشق اين خانم ...

- در بخشي از تهران 1500 بهرام عظيمي جايزه اسكار جدايي نادر از سيمين را نشان مي دهد!

-تهران 1500 با اين استدلال كه قابليت رقابت با بقيه فيلم ها به دليل انيميشن بودن ندارد از بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره سي ام كنار گداشته شد.

- بهرام عظيمي در واكنش به پذيرفته نشدن اين فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره فجر گفت: ه اعتقاد من انیمیشن "تهران 1500" در بسیاری از رشته‌های سینمایی یک اتفاق است؛ به‌عنوان مثال در بحث طراحی صحنه باید این فیلم را دید چرا که تمام صحنه‌هایی که در این فیلم انمیشین دیده می‌شود به هیچ عنوان وجود نداشت، تمام این صحنه‌ها در درجه نخست تنها یک ایده بوده بعد این ایده طراحی شده و به مرحله فیلمبرداری رسیده‌است. از همین‌رو فیلم "تهران 1500" حاصل تخیل یک تیم است که از هیچ فیلم ساخته‌اند به همین دلیل باید در بخش مسابقه سینمای ایران حضور می‌داشت.

***********************************

نقد و بررسی فیلم

شبنم سیدمجیدی

بهرام عظیمی با ساخت سری انیمیشن های تبلیغاتی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری که به نام شخصیت اصلی آن ها یعنی سیاساکتی معروف شد، شناخته شد و در حقیقت انیمیشن «تهران 1500» اولین فیلم بلند او در مقام کارگردان و فیلمنامه نویس به حساب می آید که عظیمی تولید آن را از حدود چهار سال پیش آغاز کرد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/1500/20120212173438_121.jpgداستان «تهران 1500» همان طور که از نام آن پیداست در سال 1500 هجری شمسی جایی که ربات ها همه جا را گرفته اند و ماشین ها پرواز می کنند و ... می گذرد. نازی (هدیه تهرانی) که برای تحصیل به ماه رفته است به درخواست پدربزرگ 160 ساله اش (مهران مدیری) به زمین بازمی گردد تا مراسم کفن و دفن پدربزرگ را که طبق قانون بیشتر از 160 سال نباید زندگی کند، ساماندهی کند. جواد (بهرام رادان) یک راننده تاکسی است که در دام عشق نازی گرفتار می شود و باید دیگر رقبا را از سر راه کنار بزند. داستان فیلم از همان نوع کمدی رمانتیک های ساده ای است که پسر فقیر عاشق دختر پولدار می شود و کمی پیچش های عشقی ـ مثلثی دارد و در آخر قهرمان قصه به دختر محبوبش می رسد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/1500/n00004835-b.jpgفیلم پر است از شو خی های جالب: از شوخی با فیلمسازان معاصر ایرانی که عکسشان را در موزه گذاشته اند، بگیرید تا شوخی با نیروی انتظامی و گشت ارشاد که در سال 1500 با پیشرفت های وسایل حمل و نقل و سیستم های جاسوسی (احتمالاً!) کافی است تا دختر و پسری نزدیک هم بنشینند تا همان لحظه گشت ارشاد جلویشان سبز شود و ازشان بخواهد فاصله ایمنی را رعایت کنند!

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/1500/hadiye-tehrani-t1500_(2).jpgعظیمی در کارتون خود، از شوخی با فرهنگ ایرانی هم نمی گذرد. فرهنگی که حتی در زمانی که همه چیز مدرن شده و تکنولوژی همه جا را فراگرفته سنت های خود را حفظ کرده است. فرهنگی که در آن در میان بزرگراه های هوایی و ماشین های پرنده وآسمان خراش های بسیار نظیر برج میلاد، همچنان صدای اذان از گلدسته مساجد آن شنیده می شود. فرهنگی که دامن کوتاه را حتی برای ربات ها هم مناسب نمی داند. فرهنگی که پسران آن هنوز هم غیرتی و متعصب هستند. فرهنگی که با وجود انواع غذاهای عجیب مثل پیتزا مرموز هنوز هم به دنبال گوشت کوب الکترونیکی است و بسیاری مثال های از این دست.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/1500/IMAGE634621454442260000.jpgیکی از بهترین شوخی های فیلم با عباس کیارستمی و نوع نگاهش و فیلمسازی اش است که هر سلیقه ای آن را نمی پسندد و خیلی ها از آن سردر نمی آورند و فقط به به و چه چه می کنند! همزمانی اکران فیلم شیرین کیارستمی با پخش تهران 1500 در جشنواره فیلم فجر می تواند جالب باشد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/1500/99.jpgتهران 1500 خلاقیت های بسیاری دارد مثل استفاده از چهره های معروف سینمایی به جای شخصیت های کارتونی. عظیمی در این مورد می گوید برای آن که بتواند چهره بازیگران و حرکاتشان را به درستی به صورت انیمیشن در آورد به همراه گروهش تمام فیلم های آن ها را تماشا کرده است تا نتیجه کار به واقعیت نزدیک شود که باید گفت در این زمینه موفق هم بوده است.

این انیمیشن با آن که بیشتر از این که به داستان فیلم بپردازد، خیلی از زمان خود را صرف شناساندن سال 1500 و تغییرات آن دوران می کند، اما به عنوان یک انیمیشن ایرانی کار بسیار قابل قبولی است که اگر چه با غول های انیمیشن سازی بزرگ و با قدمت مثل پیکسار و والت دیزنی قابل مقایسه نیست (و قصد ما هم مقایسه با آن ها نیست) اما در حد و اندازه های صنعت انیمیشن ایران فیلم باکیفیتی است که می توان از دیدن آن لذت برد. فیلم، اولین کار بلند بهرام عظیمی است و خود او هم معترف است که خیلی جاهایش می لنگد اما با وجود مشکلات بسیاری که داشته، همین قدر در توانش بوده است.

این تلاش عظیمی و 270 نفری که به او در این کار یاری رساندند، قابل ستایش است و قطعاً تهران 1500 گام بلندی در صنعت انیمیشن ایران است.

نویسنده و منتقد: شبنم سید مجیدی

 



:: برچسب‌ها: فیلم تهران 1500 ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 18:42 | بازدید : 225 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، سینما آذاری این روزها پس از 11ماه توانست مخاطبان بسیاری رادر خود جای دهد.


در اولین روز اکران فیلم های سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر اکران فیلم سینمایی "حوض نقاشی" در سینما فرهنگ با استقبال مخاطب روبرو شد و در نهایت به دلیل استقبال مخاطبان برای آن سانس فوق العاده برگزار شد.



:: برچسب‌ها: رسوایی , س مثل سینما ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 18:39 | بازدید : 217 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم‌برداری فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» به کارگردانی فرزاد اژدری و تهیه‌کنندگی رویا شریف در منطقه زعفرانیه ادامه دارد.

 

 

بنابراین گزارش، گروه تولید پس از پایان یافتن فیلم‌برداری در منطقه فرمانیه و کامرانیه تهران برای ادامه فیلم‌‌برداری در منطقه زعفرانیه مستقر شده‌اند و تاکنون اکثر بازیگر‌ان فیلم مقابل دوربین سیدمحسن جاهد مدیر فیلم‌برداری قرار گرفته‌اند. گروه تولید پس از پایان کار در لوکشین زعفرانیه، برای ادامه فیلمبرداری در مهد کودک مستقر خواهند شد.

 

بنابراین گزارش، مراحل تدوین همزمان با فیلم‌برداری توسط «حسن ایوبی» و ساخت موسیقی کلیپ‌های فیلم توسط «ناصر چشم‌آذر» آغاز شده است.

در «عملیات مهد کودک» علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضل‌اللهی، حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، نرگس محمدی، امیر حسین رستمی،  شبنم فرشاد، نفیسه قدرتی، آفاق بهشتی، زینب علیخانی، ژاکلین آواره، اصغر کردبچه، علی اسکندری، مرضیه اکبرنژاد، مرتضی تهرانی، مجید مختارپور به همراه بازیگران خردسال کیمیا حسینی، مبیناسادات آتشی، ساینا اژدری، دانیال ابوطالب و یاس نوروزی نقش آفرینی می‌کنند.

«عملیات مهد کودک» فیلمی در ژانر کودک بوده و داستان آن روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می‌زنند. بخش‌هایی از این فیلم به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید خواهد شد.

سایر عوامل تولید عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فرزاد اژدری، مدیر فیلم‌برداری: سید محسن جاهد، مدیر تولید: بهمن گودرزی، تدوین حسن ایوبی، طراح گریم: مهین نویدی، جلوه‌های ویژه بصری: امیررضا معتمدی، طراح صحنه و لباس: سحر گوران، صدابردار: بهروز معاونیان، فیلم‌بردار: حسن سلیمانی، مدیران تدارکات: یدالله مقدم – عباس خدادادی و محمد سلیمانی، جلوه‌های ویژه میدانی: گروه 13 به مدیریت ارشا اقدسی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: علی مردانی، دستیار اول فیلم‌بردار: ابوالفضل ناصری، دستیار دوم کارگردان: فرخ اژدری، دستیار سوم کارگردان: مرضیه اکبرنژاد، بازیگردان کودک: ژاکلین آواره، شاعر: ساغر مختاری، عکاس: لیلا خوش‌کنار، مسئول هنروران: علیرضا جوان، دستیار طراح صحنه و لباس: مریم غفرانی، منشی صحنه: آزاده زارعی، تهیه کننده: رویا شریف.



:: برچسب‌ها: فیلم عملیات مهد کودک ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 18:36 | بازدید : 218 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

هنوز یک ماه مانده به اکران نوروزی باز هم حاشیه‌ها آغاز شد. تهیه‌کنندگان دو فیلم تحریمی حوزه هنری «پل چوبی» و «برف روی کاج‌ها» در گفت‌وگو با بهار خبردادند که توانسته‌اند قرارداد نوروزی خود را ببندند و حتی سرگروه‌هایشان هم مشخص شد.
این امید برای شروع اکران نوروزی موفق با سخنان سیدضیاهاشمی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، پایان یافت. وی گفت: «در شورای صنفی نمایش هیچ قراردادی را نپذیرفتیم و دو فیلم سینمایی «پل چوبی» و «برف روی کاج‌ها» قطعا در اکران اول نوروز قرار نمی‌گیرد؛ تنها به این دلیل که این فیلم‌ها مربوط به سال گذشته است و اکران اول را برای فیلم‌های امسال در نظر می‌گیریم.»
به این ترتیب پیش‌بینی برای این‌که فضای اکران نوروزی امسال نیز همراه با تنش باشد بعید به نظر می‌رسد.
دیگر فیلم‌های متقاضی اکران نوروز 92 متعدد هستند.
فیلم‌های سینمایی «تهران 1500»، «روز روشن»، «هیس...»، «حوض نقاشی»، «رسوایی»، «عملیات مهدکودک» و «جابه‌جا» تقاضاهای خود را تاکنون به صورت شفاهی و کتبی به معاونت‌ فعالیت‌های سازمان سینمایی ارائه داده‌اند، اما سایت تابناک در تحلیلی مطرح کرد که فیلم «حوض نقاشی» مجوز نخواهد گرفت.
طبیعتا باید فیلم منتخب مخاطبان نیز اکران شود که «حوض نقاشی» با رایی اندک بالا‌تر از «هیس... دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» از اولویت اکران برخوردار است؛ اما هیچ تضمینی نیست که مجوز اکران «حوض نقاشی» تا عید صادر شود و شاید فیلم پوران درخشنده به جای فیلم مازیار میری، فرصت اکران نوروزی را بیابد. طبیعتا اگر حوزه هنری نرمش به خرج دهد و به نمایش‌ندادن بعضی فیلم‌های تاییدشده از سوی سازمان سینمایی پایان دهد، «حوض نقاشی» ممکن است فرصت نمایش نوروزی و فروش‌میلیاردی را داشته باشد؛ اما در غیر این‌صورت، «هیس... دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» و حتی فیلم ضعیف «چه خوبه برگشتی» نیز می‌تواند در صف اکران قرار گیرد.



:: برچسب‌ها: فیلم‌های تحریمی ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 15:57 | بازدید : 603 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

 "جفت شيش" در انتظار پروانه ساخت
 
 باشگاه خبرنگاران: فيلم سينمايي "جفت شيش" به كارگرداني بهمن گودرزي در صورت اخذ پروانه ساخت مرحله پيش توليد را ‌آغاز مي‌كند.بهمن گودرزي كارگردان سينما در خصوص فيلم سينمايي جفت شيش گفت: فيلم نامه جفت شيش از آرش قادري است و داستان آن از كمدي موقعيت و همچنين ساختار غيرخطي برخوردار است.وي در خصوص نگارش اين فيلم افزود: نگارش فيلم به پايان رسيده و در نوشتن متن آن از نگارش مدرن استفاده شده است. گودرزي با اشاره به اينكه جفت شيش هنوز موفق به اخذ پروانه نمايش ساخت نشده است، افزود: اين فيلم را هفته آينده براي دريافت پروانه ساخت ارسال خواهيم كرد كه در صورت اخذ آن پيش توليد و انتصاب عوامل آغاز خواهد شد.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فيلم ادامه شيش و بش است، ‌اظهارداشت: داستان فيلم در ادامه‌ شيش و بش نيست ولي فضا و كليت داستان بي شباهت به اين فيلم نخواهد بود.



:: برچسب‌ها: فیلم جفت شیش ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
چهار شنبه 2 اسفند 1391 ساعت 21:3 | بازدید : 196 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

استرداد :
 
**(2 ستاره از 4 ستاره )

قبل از دیدن این فیلم فکر می کردم فیلم کم ارزش تر از اینی باشد که دیدم . اما در کل فیلم خوبی بود و فیلم قابل تحملی بود ولی یک مشکل اساسی داشت آن هم این بود که ریتم فیلم خیلی خیلی کند بود مخصوصا سکانس های اولیه فیلم ، ولی فیلم نامه خیلی خوب روش کار شده بود ولی مشکل ریتم داشت . اما هر چقدر فیلم جلوتر می رفت کم و بیش ریتم فیلم هم مناسب تر می شد . میزانسن ها زیاد خوب نبود اکثرا هم در بعضی از مواقع میزانسن ها تکراری و کلیشه ای می شدند . صداگذاری هم خیلی بد بود . فیلمبرداری این فیلم هم خوب بود ولی مشکل از این قرار بود که میزانسنی که با توجه به آن میزانسن فیلمبرداری صورت می گیرد ضعیف بود .

استرداد غافلگیری های زیادی دارد و این هم دلیل اصلی است که مخاطب می تواند فیلم را دنبال کند چون اگر این غافلگیری های به موقع در فیلم موجود نبود بایک فیلم خسته کننده مواجه بودیم که اکثر مخاطبان هم نمی توانستند تا پایان با فیلم همراه شوند . موسیقی این فیلم هم بد نبود می تونست خیلی خیلی بهتر روش کار بشه ولی بد نبود نه خوب بود نه ضعیف بود . متوسط بود .

در کل این فیلم ارزش این را نداشت که در 12 رشته نامزد شود . معلوم است که این فیلم وقتی با بودجه های دولتی ساخته شود حتما سیمرغ های زیادی می گیرد و همینطور نامزد رشته های زیادی می شود . استرداد یک اثر متوسط رو به بالا است که می تونست خیلی خیلی بهتر باشد ولی نشد اما باز هم فیلم قابل قبول است . فضاسازی خیلی خوب در اومد و کلا یک فیلم شریفی است اما درجه یک نیست عالی نیست شاهکار هم نیست اما ارزش چند بار دیدن را دارد .

بازی حمید فرخ نژاد خیلی عالی بود و به احتمال فراوان فرخ نژاد سیمرغ را برای این فیلم می گیرد .




فردا دو فیلم فرزند چهارم و استرداد را خواهم داد . همراه ما باشید با نقدهای این دو فیلم در فردا شب . پیش بینی می کنم استرداد اثر قابل قبولی است . و نکته مثبتش این است که فیلم با توجه به اینکه سفارشی است ولی فیلم خوبی در اومده است . و در مورد فرزند چهارم هم باید گفت این فیلم واقعیت های تلخ آفریقا و مردمانش را نشان می دهد . منتظر یادداشت من بعد از دیدار این دو فیلم باشید .

نو



:: برچسب‌ها: فیلم استرداد ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
سه شنبه 1 اسفند 1391 ساعت 20:42 | بازدید : 328 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

 

پوران درخشنده: اصلاحات "هیس! دخترها فریاد نمی زنند" را انجام نمی دهم / تغییر پایان فیلم به ضرر جامعه است

:: 15 دی 1391  ::

 

طناز طباطبایی و مریلا زارعی در نمایی از فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی زنند"

 

سی نت: شنیده ها حاکی از آن است که فیلم «هیس...دخترها فریاد نمی زنند» یکی از فیلم هایی است که از سوی دفتر جشنواره تقاضا برای اصلاح آن وجود داشته است.اما کارگردان فیلم این تغییرات را نمی پذیرد.

پوران درخشنده اعلام کرد: فکر می کنم اگر هیات صدور پروانه نمایش صحبت های من را گوش کنند این مساله حل خواهد شد بهرحال فیلم من در خصوص یک مساله اجتماعی و باورهای غلط از آن در جامعه است و نمی توانم آن را تغییر بدهم چرا که به ضرر جامعه خواهد بود.

وی افزود: من دو سال تحقیق کردم و وظیفه ام به عنوان یک کارگردان ساختن واقعیت های جامعه است ومن با هدف خدمت فیلم را ساخته ام و نمی توانم از کنارش به راحتی عبور کنم.
درخشنده افزود: قرار است برای صحبت در مورد اصلاحات جلسه ای داشته باشم ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

گفتنی است شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان، امیر دژاکام و مهدی ماهانی با حضور امیر آقایی، حضور افتخاری ستاره اسکندری و با معرفی نیما صفایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" به بررسی مسائل دختران جوان می‌پردازد و ترس از آبرو را در این دوره سنی آسیب‌شناسی می‌‌کند. مرتضی پورصمدی فیلمبرداری این فیلم سینمایی را برعهده داشته است.

به گزارش سی نت برخی منابع از فیلم های "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" به کارگردانی سید روح ‌الله حجازی،" آينه شمعدون" ساخته بهرام بهراميان، " داستان عوضي" به كارگرداني فريدون جيراني و " آشغال هاي دوست داشتني" به كارگرداني محسن اميريوسفي به عنوان دیگر فیلم های مشکل دار جشنواره امسال یاد می کنند.

 

 



:: برچسب‌ها: هیس دخترها فریاد نمی‌زنند ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
آخرین عناوین مطالب