متن دلخواه شما
سینمای ایران
پنج شنبه 15 فروردين 1392 ساعت 14:41 | بازدید : 314 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

کارگردان: بهنام بهزادی

بازیگران:

اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، بهاران بنی احمدی، محمد رضا غفاری، الهه حصاری، مارتین شمعون پور و… با حضور: امیر جعفری، سروش صحت و امید روحانی.

خلاصه داستان :

فیلم به روابط بین جوانان با یکدیگر و والدینشان می پردازد.

بهنام بهزادی با گذشت پنج سال از ساخت فیلم اولش یعنی تنها دو بار زندگی می کنیم ، این بار ما را با اثری متفاوت با فیلم قبلی اش اما اثر بخش موجه کرده است. بهزادی با دست گذاشتن روی سوژه ای اجتماعی با داستانی خطی و روایتی رئال از زندگی، نوید فیلمی دیگر از ژانری را داد که چند سالی است در سینمای ایران و با فیلم هایی چون فیلم های اصغر فرهادی پرورده شده است.

از فیلم می توان چندین برداشت کرد. می توان آن را ادای دینی به تئاتر دانست. می توان آن را در مورد دغدغه های نسل جوان امروز و درگیری هایشان با والدینشان به شمار آورد. می توان آن را در مورد تفاوت ها و برخوردهایی که این جوانان در میان خودشان دارند، دانست. در فیلم حتی به تفاوت نگاهی که به جنس زن وجود دارد گریزی زده می شود. البته ادای دین به تئاتر لایه رویین و ظاهری فیلم است که در خلال تلاش های چند جوان برای به اجرا بردن تئاتری در جشنواره ای خارجی و مشکلات سر راهشان نشان داده می شود. این که برای داشتن محلی مناسب تمرین مشکل دارند، این که برای حضور در جشنواره ای خارجی باید از هفت خان رستم عبور کنند، این که نگاه بعضی اقشار به تئاتر و اهالی آن، نگاهی منفی است. اما همه این ها دغدغه ای جدی برای بهزادی نبوده و تنها در خلال داستان اصلی و روایت درونی فیلم به آن ها اشاره ای داشته است. روایتی که در آن از بازیگرانی گمنام و کمتر شناخته شده استفاده کرده تا از دغدغه های آنان بگوید و بر خلاف معمول این گونه فیلم ها، حق را در بسیاری از موارد به آن ها بدهد.

 

فیلم یک صبح تا شب چند جوان را نشان می دهد که قرار است به زودی تئاتر خود را در جشنواره ای خارجی به نمایش درآورند. در این میان پدر شهرزاد (با بازی امیر جعفری) از رفتن دخترش به خارج از کشور ممانعت می کند و این باعث به وجود آمدن مسائلی می شود که کل گروه را تهدید می کند.

فیلم، بر خلاف آن چه که همیشه دیده ایم، نسل امروز را محکم و مسئولیت پذیر در برابر اشتباهاتی که مرتکب شده است نشان می دهد. شهرزاد دختری است مسئول در برابر خانواده، راستگو، ساده و صادق، کسی که سعی می کند احترام پدر را تا جایی که امکان دارد، نگه دارد. اما زیر بار حرف زور نمی رود. پدر مثل بسیاری از خانواده های ایرانی، نگرانی هایی برای فرزندش دارد اما این دلیل محکمی نیست برای ممانعت از ورود فرزند به جامعه و انجام کاری که به آن عشق می ورزد و در این میان، بازنده اصلی هم پدر است. فیلم به صراحت نشان می دهد که بر خلاف تصوری که برخی والدین سنتی به این گونه گروه های دوستی دارند، این ها عده ای جوان هستند، که به خاطر یک کار مشترک گرد هم آمده اند و این باعث به وجود آمدن دوستی عمیقی بین آن ها شده که همان هم در آخر باعث می شود برای شهرزاد و شجاعتی که به خرج داده، فداکاری کنند. این ها بزهکار یا کافر یا خوش گذران نیستند. شاید سردرگمی هایی در زندگی داشته باشند، شاید اشتباهاتی داشته باشند، اما آیا همه آدم ها دچار همین لغزش ها نمی شوند؟

تلاش شده تا بازیگران جوان فیلم، همه به یک اندازه در این اثر نقش داشته باشند. در طول فیلم، قسمتی از شخصیت هر کدام نشان داده می شود.این که هر کدام به یک نوعی یا از جانب خانواده طرد شده اند یا برای اینکه هم خانواده را داشته باشند، هم زندگی مورد علاقه خود را به دروغ یا پنهان کاری روی آورده اند.

قطعاً گفته خواهد شد که بهزادی در ساخت فیلمش نیم نگاهی به درباره الی ساخته اصغر فرهادی داشته است. عده ای جوان در یک خانه نشان داده می شوند، با شیوه فیلمبرداری دوربین روی دست و به خاطر موضوع فیلم و نوع بحث های پایانی بازیگران، درباره الی برای مخاطب تداعی می شود. اما این به نظر من، آن گونه که خیلی ها بولدش می کنند، مساله بغرنجی نیست. مهم این است که فیلم، حرف خودش را می زند و چه اشکالی دارد اگر برای سکانس های خود، حتی زوایای دوربین و نوع چرخش ها از فیلم دیگری الهام گرفته باشد.

فیلمبرداری به صورت سکانس پلان است و مثل تئاتر، کات ندارد و سکانس ها طولانی است. این کار را برای بازیگران و دیگر عوامل مشکل کرده است، اما احساس تماشای یک تئاتر را به بیننده منتقل می کند.

شاید بتوان گفت که شخصیت پردازی فیلم ضعیف بوده و می شد که روی بعضی از شخصیت ها مثل شخصیت جالب مارتین که برای مخاطب هم جذابیت داشت، مانور بیشتری داده شود، یا شخصیت سروش صحت در نقش عموی شهرزاد به نظر کاملاً زائد و بدون پرداخت دقیق بود. امیر جعفری باز هم در نقش متفاوتی که از خود نشان داد، درخشید. پدری با گرایش های مذهبی و سنتی که مثل خیلی از پدرهای امروز بین تعصبات خود و روشنفکری دست و پا می زند. و در آخر تنها کسی که مستاصل و تنها ماند، بدون اینکه دانسته باشد، چه کاری درست است، همان پدر بود.

این ساخته دوم بهنام بهزادی است که باوجود این که خالی از اشکال نبود اما در جشنواره امسال از تعدادی از کارگردانان صاحب نام سبقت گرفت و نوید روزهای خوبی را برای این کارگردان جوان خوش ذوق داد.

 



:: برچسب‌ها: س مثل سینما , سیما , سینما , سینمای ایران , علی داودی راد , داودی راد , فیلم , فیلم های سینمایی , فیلم های سینما , فیلم های اکران نشده , کارگاه آموزشی اصغر فرهادی در دوبی , اصغر فرهادی , دوبی , نقد و بررسی فیلم قاعده تصادف , فیلم قاعده تصادف ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 15 فروردين 1392 ساعت 14:38 | بازدید : 429 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )


داستان فیلم :

نوشتن خلاصه داستان برای این فیلم سخت است اما می توان اینطور بیان کرد : یک جوان ناکام در رسیدن به عشق، مدتهاست که از دنیا رفته اما کسی که وی عاشق 12ed12jieo1i2e1e212e12343بوده به نام لیلی ( لیلا حاتمی ) ، هنوز او را زنده می داند و او در همه جا می بیند. خسرو ( علی مصفا ) همسر فعلی لیلی نیز در رقابت برای بدست آوردن عشق لیلی ، اقداماتی انجام می دهد اما …

کارگردان :

علی مصفا : یکی از بازیگران و نویسندگان توانای سینمای ایران که سالهاست با بازی در آثار هنری، جای پای خود را در سینما تثبیت کرده است. مصفا اگرچه در بخش بازیگری ، کارنامه درخشانی دارد اما در کارگردانی، یک تازه کار به شمار می رود. تنها ساخته او پیش از « پله آخر » ، فیلم « سیمای زنی در دور دست » نام دارد که واکنش های چندان مثبتی را از سوی منتقدان به همراه نداشت. « پله آخر » دومین فیلم عالی مصفا در مقام کارگردانی به شمار می رود که همسرش لیلا حاتمی، نقش اصلی آن را ایفا می کند.

درباره فیلم :

« پله آخر » اقتباس آزادی هست از داستان « مردگان » از مجموعه « دوبیلینی ها » به نویسندگی جیمز جویس . علی مصفا با اقتباس از این اثر ادبی به نوعی به جنگ سینماگران اروپایی رفته و اثری سینمایی را تولید کرده که به راحتی قابل رقابت با سینمای اروپا می باشد و روایت پسامدرنی دارد.

« پله آخر » روایتی خطی ندارد و در فرم « خاطره » روایت می شود. این نوع روایت به فیلمساز اجازه می دهد تا داستانش را بدون توجه به زمان رخداد آنها روایت کند و تنها با توجه درجه اهمیت، آنها را تدوین نماید. « پله آخر » چنین وضعیتی دارد، روایتی که زمان بندی آنها یکدست نیست و تنها اهمیت آنهاست که توالی آنها را معین می کند. به نظر می رسد که مصفا یکی از طرفداران پرو پا قرص ژان لوک گدار باشد!
13e13e13e13e5611e3522
چنین روایتی که علی مصفا در « پله آخر » از آن استفاده کرده، در سینمای ایران چندان رایج نیست و بیشتر به سمت و سوی سینمای هنری فرانسه گرایش پیدا می کند اما با اینحال مصفا به خوبی توانسته داستان نا متوازن فیلم را به جلو هدایت کند. خوشبختانه اتفاقات به درستی در کنار هم روایت می شوند بطوریکه تماشاگر عام سینما را گیج نکند.

فلاشبک و فلاش فورواردهای متعددی که در « پله آخر » با آن مواجه هستیم، با برنامه ریزی کامل و به دور از بهم ریختگی مرسوم، انجام گرفته که جای تحسین دارد.

تا دلتان بخواهد در این فیلم داستان فرعی جذاب وجود دارد که همه آنها با هدفمندی و هوشمندی به داستان اضافه شده اند. خیلی در سینمای ایران نمی بینیم که داستان فرعی نقطه پایانی هم داشته باشد اما در پله آخر داستان نقطه آغاز دارد، نقطه پایان هم دارد و کلی پیام بدون دیالوگ، به مخاطب ارائه می شود.

یکی از داستانهای موفق فیلم مربوط به مهندس معمار است که با دیدن دوست دوران کودکی اش ، یاد دورانی می افتد که توسط وی اذیت شده و تصمیم می گیرد با یک مشتِ جانانه، انتقامش را از وی بگیرد!

یکی دیگر از نکات مثبت « پله آخر » ، تعریف مجدد یک داستان از زاویه ای دیگر است که به خوبی انجام گرفته. کم رخ می دهد که مخاطب ایرانی حوصله داشته باشد تا یک صحنه را مجددا و از زاویه ای دیگر مشاهده کند، اما مصفا مخاطب را مجبور می کند تا این اصل را بپذیرد و باید گفت که به درستی هم اینکار را انجام داده است.

شخصیت معادلِ دکتر امین در « مردگان » ،حضور پر رنگ تر و تاثیرگذار تری داشت اما به این شخصیت در « پله آخر » آنطور که باید و شاید، بها داده نشده.
1654658134684e8124e182e612
مایه خوشحالی است که فیلمسازان تازه کار ( در بخش کارگردانی ) با دانش کافی به سراغ ساخت فیلم می روند. « پله آخر » دومین ساخته بلند سینمایی علی مصفا به شمار می رود اما در آن به خوبی می توان به جزئیات صحنه پی برد. مصفا حتی در سکانس هایی که از لحاظ مفهومی ، تاریکی را تجربه می کنند، از رنگ بندی های تیره تر و مرده استفاده کرده که کمک بسیاری به باورپذیری سکانس کرده است.

مصفا همچنین به خوبی توانسته بازی های خوبی از بازیگرانش بگیرد. لیلا حاتمی در بهترین فرم سینمایی خود حضور دارد و کسب افتخارات جهانی برای نقش لیلی، دال بر این ادعاست. البته ارزش علی مصفا زمانی مشخص می شود که از بازیگری همواره عصبانی به نام حامد بهداد، یک بازی کنترل شده و البته کوتاه میگیرد !

پایان بندی « پله آخر » یک شوک کامل به تماشاگر وارد می کند، چه تماشاگری که کتاب اصلی را خوانده باشد و چه مخاطبی که بدون پیش زمینه به سراغ فیلم می رود.

در مجموع باید گفت که « پله آخر » فیلمی استاندارد با فرمت جهانی است که به راحتی می تواند به رقابت با آثار اروپایی بپردازد. البته مشخصاً « پله آخر » در پیدا کردن مخاطب عام ، با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد بود اما حقیقت این هست که سینمای ایران برای خروج از وضعیت نه چندان مطلوبی که در آن قرار گرفته، نیازمند چنین آثار ارزشمندی است.

در حاشیه :

خلاصه داستانی که از این فیلم در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود، دو خلاصه کاملا متفاوت بود. اولی به این صورت بود : « امین دکتری است میانسال که بعد از سالها به ایران بازگشته و به همراه مادرش تنها زندگی می کند. با شنیدن خبر مرگ یکی از دوستان کودکی به خانه او می رود و درگیر ماجرای مرگ او می شود » و خلاصه داستان دومی که بعدها منتشر شد به این شکل بود : « لیلی ستاره سینماست و به تازگی شوهرش را از دست داده است. سر صحنه فیلمبرداری ناگهان مقابل دوربین خنده اش می گیرد و از کار باز می ماند. هیچکس نمی تواند دلیل خنده هایش را حدس بزند ». حال آنکه خودِ داستان هم با این خلاصه ها تفاوت هایی دارد! 143541634456183461354153324

لیلا حاتمی برای بازی در این فیلم از جشنواره فیلم کارلووی واری ، گوی بلورین بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

مارتین اسکورسیزی از پخش کننده بین المللی فیلم خواسته بود تا یک نسخه از دی وی دی را برایش ارسال کنند تا فیلم را ببیند. اسکورسیزی به دلیل تعریف و تمجید دوستانش از این فیلم، تصمیم به تماشای « پله آخر » گرفته بود.

زمانی که شورای صنفی نمایش در یک اقدام غیرمنتظره، به حرمت اربعین، تحریم سینما آزادی را لغو کرد، علی مصفا در اعتراض به شرایط بد اکران در سینما آزادی گفت : « فیلم «پله آخر» که قراردادش را قبل از «من و زیبا» ثبت کرده بود و تاریخ هشتم آذر ماه برای اکرانش تعیین شده بود، به دلیل تحریم سینما آزادی توسط همین شورا بهترین فرصت برای اکرانش را از دست داد و بعد با پیشنهاد اکران در سینما فرهنگ از تاریخ ۱۳دی مواجه شد که ما به خاطر اکران نامناسب، ناقص، تک سانس بودن و به صلاحدید پخش کننده‌ی محترم، آقای شایسته آن را نپذیرفتیم و به آن اعتراض کردیم. »

خواندن این یادداشت علی مصفا درباره « پله آخر » خالی از لطف نیست : « فیلمنامهٔ پلهٔ آخر را هفت سال پیش نوشتم. اما برای ساختنش به هر دری زدم نشد؛ دوستان تهیه‌کننده هر چند فیلمنامه را دوست داشتند، اما هر کدام به نوبت، بعد از هفت-هشت ماه کنار می‌کشیدند تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم خودم پولی جور کنم و به معنای واقعی کلمه فیلم را مستقل بسازم. چاره‌ای نداشتم جز اینکه از تمام امکانات استفاده و بلکه سوء استفاده کنم. مجبور شدم نقش اول مرد را خودم بازی کنم و هنوز هم از این بابت دلخورم.



:: برچسب‌ها: س مثل سینما , سیما , سینما , سینمای ایران , علی داودی راد , داودی راد , فیلم , فیلم های سینمایی , فیلم های سینما , فیلم های اکران نشده , شریفی نیا , محمد رضا شریفی نیا , نقد و بررسی فیلم پله آخر , فیلم پله اخر ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
پنج شنبه 15 فروردين 1392 ساعت 14:33 | بازدید : 325 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )

4-142

قیمت بلیت سینماها در سال ۹۲ مشخص و از چهارشنبه ۳۰ اسفند ماه در آخرین روز سال ۹۱، اجرا می‌شود.

مهدی عظیمی معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی وزارت ارشاد در گفت وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: از چهارشنبه گذشته قیمت بلیت سینماها تعیین شد که از این چهارشنبه بلیت سینماهای مدرن ۶ هزار تومان‌، ممتاز ۵، درجه۱، ۴ و درجه۲، ۲هزار و ۵۰۰ تومان به فروش خواهد رسید.

وی افزود: پیشنهاد سینماداران افزایش ۲۰ درصدی بود که ما تا ۱۴ درصد افزایش دادیم با این تفاوت که مالیات بر ارزش افزوده نیز در دل همین قیمت آمد.

عظیمی با بیان اینکه علاقه‌مند نبوده‌اند قیمت بلیت سینماها را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: اما هزینه نگهداری سینماها و تولید فیلم اضافه شده و راهی جز اضافه کردن قیمت بلیت نداشتیم و در جلسه‌ای هم که با دوستان داشتیم ما را توجیه کردند این کار را انجام دهیم. اما همچنان اگر بخواهیم قیمت واقعی بلیت سینماهای مدرن را در نظر بگیریم باید تا بالای ۲۰ هزار تومان می‌رساندیم.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی درباره چینش اکران نوروزی با بیان اینکه به تنوع موضوعی فکر شده است‌، خاطرنشان کرد: در میان این فیلم‌ها هم کار برای خانواده‌ها هست‌، هم جوانان،‌ کسانی که بخواهند کار کمدی ببینند‌، افرادی که نگاه روشنفکری به سینما دارند‌، کسانی که به موضوعات دینی توجه دارند‌ و همچنین تنوع ساختاری و تکنیکی با اکران اولین فیلم سه بعدی و انیمیشن، در واقع این چینش می‌تواند بسیاری از سلیقه‌ها را راضی کند و امیدوارم مردم با رفتن به سینما نظرشان را اعلام کنند.

عظیمی مهمترین برنامه‌اش را برای سال آینده اجرای دقیق آئین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش اعلام کر

د



:: برچسب‌ها: س مثل سینما , سیما , سینما , سینمای ایران , علی داودی راد , داودی راد , فیلم , فیلم های سینمایی , فیلم های سینما , فیلم های اکران نشده , شریفی نیا , محمد رضا شریفی نیا , قیمت بلیط سینماها در سال ۹۲ مشخص شد , سال92 , بلیط سینما , قیمت بلیط سینما ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 15 فروردين 1392 ساعت 14:30 | بازدید : 346 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )


229292923522253122

اصغر فرهادی در اولین روزهای بهار در دوبی کارگاه برگزار می کند.

موسسه داکیومنتری ویسز (صداهای مستند) با همکاری موسسه «کارنامه» در روزهای ۵ تا ۷ فروردین ماه کارگاه آموزشی «از ایده تا فیلمنامه» را توسط اصغر فرهادی در شهر اینترنتی دوبی برگزار می کند.

اصغر فرهادی که این روزها مشغول آماده سازی فیلم «گذشته» در فرانسه است، قصد دارد چند روز به دوبی سفر کند.

عباس کیارستمی نیز در فروردین ماه سال ۱۳۹۰ کارگاه آموزشی برگزار کرده بود.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی آخرین ساخته ی سینمایی اش «جدایی نادر از سیمین» علاوه برجوایز داخلی و بین المللی سال گذشته برگزیده ی اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

فرهادی در کارنامه ی کاریش فیلم هایی چون « جدایی نادر از سیمین »، «درباره الی»، «چهارشنبه سوری»، «شهر زیبا» و …. را دارد.



:: برچسب‌ها: س مثل سینما , سیما , سینما , سینمای ایران , علی داودی راد , داودی راد , فیلم , فیلم های سینمایی , فیلم های سینما , فیلم های اکران نشده , کارگاه آموزشی اصغر فرهادی در دوبی , اصغر فرهادی , دوبی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 15 فروردين 1392 ساعت 14:25 | بازدید : 311 | نوشته ‌شده به دست علی داودی راد | ( نظرات )


http://www.tvmag.ir/wp-content/uploads/2013/03/t_4.jpg

محمدرضا شریفی‌نیا به بهانه اکران فیلم «تهران ۱۵۰۰» در نوروز ۹۲ و بازی در این فیلم مهمان برنامه «هفت» بود و در این برنامه به تداوم حضور خود در عرصه تلویزیون و سینما تاکید کرد.

جمعه شب آخرین برنامه «هفت» در سال ۹۱ به بررسی فیلم‌های اکران نوروز ۹۲ اختصاص داشت.

در اولین قسمت از این برنامه بهرام عظیمی کارگردان و محمدرضا شریفی‌نیا یکی از بازیگران فیلم «تهران ۱۵۰۰» به تبلیغ این فیلم و انگیزه‌های خود از ساخت آن پرداختند.

شریفی‌نیا با اشاره به اهمیت انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» گفت: «این انیمیشن تحول بزرگی در سینما است. ۲۵۰ نفر حدود چهار سال روی این فیلم کار کردند که چیزی از انیمیشن‌هایی که در شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ دنیا ساخته می‌شود، کم ندارد.»

او ادامه داد: «انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» می‌تواند سرآغاز ساخت انیمیشن سینمایی در ایران باشد. قصه این کار حدود ۱۰۸ سال دیگر اتفاق می‌افتد. ماشین‌ها به صورت پرنده است. ما می‌توانیم قصه‌های بزرگ دنیا و ایران را از طریق انیمشین برای مردم جذاب کنیم. این فیلم باید در جشنواره فیلم فجر سال گذشته حوا حلوا می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد. این قصه با خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند سنین مختلف را به سمت سینما بکشاند.»

در ادامه این برنامه بهرام عظیمی با اشاره به تجربه خود در ساخت انیمیشن عنوان کرد: «خیلی‌ها می‌گویند چرا بهرام عظیمی این فیلم را ساخته است. من تجربه ساخت انیمیشن را در ایران دارم و مهم‌ترین مساله‌ای که باعث شد به من اعتماد شود همین بود. در چنین کاری اعتماد خیلی مهم است. تهیه کننده خصوصی به من اعتماد کرد که بتوانم برای ساخت این فیلم چهار سال زمان بگذارم.»

این انیمیشن ساز در ادامه افزود: «ما این فیلم را در جشنواره اهی معتبر انیمیشن نمایش دادیم و با استقبال خوبی هم همراه شد. من به عنوان کارگردان انیمیشن که سالی چند بار در جشنواره‌های مختلف دنیا حضور دارم، این را می‌گویم که روزهای اولی که در جشنواره‌ها حضور داشتیم، خیلی توجهی به ما نمی‌کردند، اما بعد از اینکه این فیلم یا انیمیشن‌های دیگری از ایران نشان می‌دهیم برخورد‌ها عوض می‌شود و عکس العمل خیلی خوب است. در یکی از این جشنواره‌ها از من می‌پرسیدند هزینه ساخت «تهران ۱۵۰۰» چقدر بوده و وقتی من می‌گفتم سه تا چهار میلیون دلار تعجب می‌کردند. یک روز یکی از آهنگسازان معروف دنیا به من پیشنهاد کرد چون شما از ایران هستید، من می‌توانم با دو میلیون دلار برای این فیلم موسیقی بسازم. تازه کلی هم تخفیف داده بود که این رقم را پیشنهاد کرد. بعد از آن ما هزینه واقعی صرف شده برای تولید این فیلم را نمی‌گفتیم.»

عظیمی همچنین افزود: «ساخت فیلم سینمایی یک اتفاق بزرگ در صنعت انیمیشن است. اگر این اتفاق‌ها در مملکت ما بیفتد خوب است و به نظرم می‌توانیم در این عرصه رقابت داشته باشیم.»

در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو شریفی‌نیا در مورد اکران و نحوه ساخت «تهران ۱۵۰۰» توضیح داد: «آقای عظیمی متواضعانه در برابر ساخت این فیلم برخورد می‌کند. من توصیه می‌کنم مردم حتما این فیلم را به عنوان اولین فیلم انیمیشن ببینند. ساخت لوکیشن‌ها، حرکات دست و نوع رفتارهای بازیگران در فیلم خیلی خوب درآمده است. این انیمیشن به خاطر اتفاقاتی که دارد برای همه جذاب است. این فیلم از باقی فیلم‌های اکران جداست. بخش دولتی باید کمک کند و سرمایه بدهد تا بتوانیم قصه‌های جذاب ایرانی را به صورت انیمیشن درآوریم.»

او در خصوص حضور خود در سینما و تلویزیون به صورت همزمان گفت: «مشکل اینجاست که پخش آثار تلویزیونی و سینمایی دست ما نیست و به همین دلیل به صورت همزمان در چند فیلم حضور داریم. خیلی‌ها می‌گویند شریفی‌نیا زیاد فیلم بازی می‌کند. من ۱۴ سریال برای تلویزیون کار کردم به نیت ۱۴ معصوم. حالا می‌خواهم ۱۲۴ هزار سریال بازی کنم به نیت ۱۲۴ هزار پیغمبر. ۳۰ سال است در این عرصه حضور دارم و در بهترین سریال‌های تلویزیونی بازی کردم.»

شریفی‌نیا در خضوص فیلم‌های اکران نوروزی گفت: «فیلم «حوض نقاشی» یکی از بهترین فیلم‌های امسال است. کار جذابی است و مردم حتما باید آن را ببینند. «قاعده تصادف» هم فیلم خوبی است و می‌تواند مخاطب جذب کند. فیلم «تهران ۱۵۰۰» را هم به خاطر کمک به انیمیشن ببینید. البته ما نباید از فیلم‌هایی که خودمان در آن‌ها حضور داشتیم تعریف کنیم و باید تبلیغ فیلم‌ها دیگر را کنیم.»



:: برچسب‌ها: س مثل سینما , سیما , سینما , سینمای ایران , علی داودی راد , داودی راد , فیلم , فیلم های سینمایی , فیلم های سینما , فیلم های اکران نشده , شریفی نیا , محمد رضا شریفی نیا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب